Wat betekenen de dromen?

Steeds regelmatiger droom ik dromen die een kern van waarheid bezitten of een licht voorspellend karakter lijken te hebben...Ook droom ik dat ik langs mijn ouderlijk huis loop maar dat deze verdwenen is (of elk van de buren hebben een deel van het huis gekregen waardoor het nummer 64,dat was het huisnummer, niet meer bestaat).Soms droom ik dat ik zoekende ben naar het ouderlijk huis terwijl ik uit huis ben geplaatst toen ik 8 jaar was.Pa ging door en ma kon wegens ziekte niet voor 8 kinderen zorgen die de tienerleeftijd en jonger hadden.
Wel droom ik dat ik steeds meer flexibeler word in het accepteren dat het huis er niet meer staat (terwijl dit in het echtWEL zo is).
Of ik droom dromen dat iemand iets krijgt en (voor een deel) klopt dit later ook..
Of ik heb een gevoel bij iemand of iets (ook met dieren) waarvan later blijkt dat ik aardig in de richting zit.
Moet ik hier wat mee doen?? MAG ik als Christen er wel wat mee doen (ookal schop ik nu ff tegen het geloof aan)??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, ik ben niet Christelijk, maar wat heeft God hiermee te maken? En waarop schop jij tegen Hem aan? In mijn ogen doe je niks verkeerd.

Antwoorden (5)

Je mag er mee doen wat je wilt. Dromen zijn een manier van je hersenen om emoties & belevenissen te verwerken. In jouw geval ben je blijkbaar druk doende je jeuggd te verwerken, waarin je aan de ene kant beseft dat je echt je ouderlijke huis niet meer hebt, en aan de andere kant zoekende bent naar stukjes van vroeger. Het is niet nmeer, maar ook niet minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent hartstikke helderziend; wat denk je wat Jezus zelf was?? Die man was ook wat ze NU paranormaal begaafd noemen; hij kon healen als de beste!! Blijkbaar heb je en breder ontwikkeld aanvoeingsvermogen. HOU VAST!! De wereld zit te springen om zuivere kanalen die anderen daar mee kunnen helpen. Zelf ben ik NIET christelijk opgevoed en ik voel niet aan je hoezeer je het in de weg voelt zitten. Alleen ik zou het vooral niet ontkennen dat het deel is van jou. Mooi hoor. Je dromen komen mij (als medium ;-) ) over alsof je nog zoekt naar waar je veilig bent..zowel letterlijk als IN jezelf. Uit huis geplaatst worden op die leeftijd is natuurlijk ongelofelijk onveilig! Voorspellende dromen is onderdeel van je helderziendheid waarvan ik denk en voel dat je hier nu mee verder kan komen. Tijd is rijp..zoiets. Hoop dat je er iets mee kan!! Succes lieverd! (want dat ben je). Enneeh; niet zo snel aan jezelf twijfelen he?!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen zijn het onderbewuste wat verwerkt wil worden. Als je dromen onthoudt, dan wil je onderbewustzijn jouw bewustzijn activeren om hier ook actief mee bezig te gaan.

De betekenis voor je droom, zou ik zeggen dat je je roots mist. Je mist de liefde van je ouders welke je niet gekend hebt.
Misschien wordt het eens tijd om je roots te gaan ontdekken. Wie waren je ouders is een start.

Helaas kan ik je niet helpen met je Christen, misschien dat je kerk/pastoor je kan helpen.
Vroeger was het zo dat je onderdanig was aan de grootmacht zoals de kerk en God. En mocht je absoluut geen gaven hebben die Goddelijk is. Waarom denk je dat de kerk een rol speelde in het verbranden van heksen. Niet alleen vanwege de duivel.

Ik zou zeggen dat jouw ontwikkeling ten gunste is zoals God het heeft bedoeld. Daarin zou je vrij moeten zijn om die verder te ontwikkelen.
Het lijken me in ieder geval geen duivelse krachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou God ook absoluut niet in de weg willen zitten hierin.Want ook al schop ik enorm tegen Hem aan...toch heb ik het gevoel dat Hij me trekt.Als ik een duivelse kracht zou blijken te bezitten en ik zou op het gevoel ingaan dan krijg je het met geen mogelijkheid er meer uit (Onkruid vergaat niet zeggen ze...de duivel is onkruid en God is het Kruid...gekke vergelijking misschien hoor..).
Iets voor jou...een leuke site: www.droominfo.nl
Op je dromen heb je al wat reacties gekregen, op je Christen zijn minder. Dit is iets waar je zelf mee klaar moet zien te komen, niemand kan je daar bij helpen.
Ik zat ooit met precies dezelfde vragen, vond binnen de kerk geen antwoorden maar was me bewust van mijn eigen goed ontwikkeld onderscheidingsvermogen van goed en kwaad. Dit is tot op heden mijn leidraad en ik voel me hier goed bij..Misschien kun jij jouw besef van goed en kwaad hierbij gebruiken? Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Helena,
wat prachtig om te beginnen dat je je dromen zo mooi kan onthouden...wat soms ook idd belastend kan zijn! Over je droom zelf is de vraag aan jezelf, ben je ook bezig met het verleden.Ben je bezig met vragen of met herinneringen, meer dan anders?...Er loopt iets doorheen wat met "loslaten" te maken heeft, maar iets is er, wat in de weg staat. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel met het geloof doe, ik wel mijn eigen visie en pad heb...maar niet in het Christengeloof. Met alle respect, maar de Heer zal jou nemen zoals je bent...en zo te horen ben je behoorlijk spiritueel...misschien komt dat nu tot uiting of ontwikkeling. Koester het en denk er niet teveel over na. Er komen dingen op jouw pad waarmee je misschien mensen kunt helpen, dat geeft voor jezelf ook een leerweg zodat je zelf ook door kunt met je verleden. Je MOET niets!! Je mag...En blijf bij jezelf...je bent ook goed zoals je bent!! Ik denk niet dat je schopt...ik denk dat je bewust wordt van de dingen die er gebeuren bij jezelf, je groei in het leven en misschien in je spiritualiteit...je kunt het tegenhouden maar je kan er ook een hoop mee doen. Het blijft aan jou....

En fouten maken we allemaal, dat maakt iemand nog niet meteen tot een slecht mens!! Leer ervan, dat is wel belangrijk...daar groei je van :)